Začátek své tvůrčí cesty popisuje jako klišé, přesto snad nemůže být její výroba zajímavější a produkty barevnější. CANDYSOAP se odmítla smířit s obyčejnými, tekutými nebo nevzhlednými mýdly, a rozhodla se projasnit koupelnový svět. Jak ostatně říká: „Mýdlo bereme do ruky několikrát denně, tak proč by nemohlo vypadat hezky?“

Řekněte nám něco o sobě. Jaká byla vaše cesta k tvoření?
Nějakou dobu jsem žila v cizině, kde jsem pochopila, že funkčnost bez estetického zážitku přináší jen poloviční radost. Chtěli jsme naši koupelnu a později i koupelny našich přátel rozjasnit. Řada lidí investuje do krásných nových koupelen, tak proč by mělo být v pečlivě vybrané mýdlence jen obyčejné mýdlo ze supermarketu nebo ještě hůř – mýdlo tekuté? 

Bohužel někteří výrobci přírodních mýdel nasadili před lety trend, který by se dal vyjádřit jako „když je to zdravé a přírodní, tak to nemusí vypadat hezky“. Asi si všichni vzpomeneme na mýdla mající podivnou šedo-hnědo-zelenou barvu, která vypadala jako z vojenských zásob. Přitom mýdlo bereme do ruky několikrát denně, tak proč by nemohlo i vypadat hezky? Chtěla jsem zkrátka používat kvalitní mýdlo ze špičkových surovin, které bude zároveň dělat radost svou estetikou. A ruku na srdce – není lepší, když si návštěva v koupelně všimne raději zajímavého mýdla než vodního kamene?

 

 

 

 

Jakou technikou nejraději tvoříte? Proč to u vás vyhrála?
Nejraději mám asi takzvaný studený proces při výrobě mýdel. Přestože ho používali už staří Sumeřané a Babyloňané a je tak znám už přes 4 tisíce let, pořád objevujeme jeho nové možnosti. Základem je stále chemická reakce olejů a louhu, ale díky nepřebernému množství parfemací a barviv máme možnost vytvořit mýdlo, které může být, s trochou nadsázky, malým uměleckým dílem. Může v sobě snoubit design, vůni i účelnost jako málokterý jiný výrobek.

 

 

 

 

Kde čerpáte inspiraci? Vyrábíte ráda na zakázku?
Nejlepší nápady dostávám v přírodě a na cestách. Pokud jste vnímaví, podněty jsou všude kolem nás. Stačí prodloužený víkend na Slovensku nebo v Polsku, vidět jiné přírodní scenérie a cítit jiné vůně. Nejtěžší je si potom všechno nějak v hlavě uspořádat a nasměrovat to jedním tvůrčím směrem. Co se týče výroby na zakázku, tak v kosmetice je to možné jen ve větších objemech. To kvůli legislativě, která nařizuje mít ke každému výrobku zprávu o posouzení jeho bezpečnosti, za kterou se samozřejmě platí.

Kdy a kde se vám tvoří nejlíp?
Ráda sedím u krbu (v zimě) nebo v křesle na zahradě a tužkou si do bloku skicuji své nápady, abych zjistila, zda vůbec půjdou vyrobit. Občas se mi při tom hodí všechno, co jsem se naučila v hodinách technického kreslení na střední škole.

 

 

Popište moment, kdy jste si uvědomila, že vaše tvorba už není „jen“ koníček.
Je to trochu klišé, skoro se mi to nechce popisovat. S prvními nápady jsem si pohrávala během mateřské dovolené a mému okolí se to líbilo a povzbuzovali mě. A tak jsme si s manželem řekli, že než abych na venkově hledala práci na částečný úvazek (před 10 lety jich opravdu moc nebylo), vyzkouším si podnikání se vším, co k tomu patří.

Co vám na vaší tvůrčí cestě nejvíce pomohlo?
Jelikož jsem býk, tak se snažím jít svou cestou, a to platilo i při začátcích mého podnikání. Něco bylo snazší díky manželovi, který má zkušenosti s fungováním firem po té administrativní/právní stránce. To mi umožnilo soustředit víc energie na tu tvůrčí část a na odborné studium.

 

 

Na který svůj výrobek jste nejvíce pyšná a proč?
Jsem hrdá na všechny své výrobky. Pořád si říkám, že žiji svůj sen, protože to, co dělám, pomáhá ostatním a dělá jim radost. Mám možnost každý výrobek udělat přesně takový, jaký jej chci mít. Od receptury, přes výrobu až po obal. Mám radost jak z těch jednodušších produktů, jako jsou glycerínová mýdla nebo balzámy na rty, tak i z těch složitějších jako například z olejových mýdel, šampónů, kondicionérů a tělových mlék. Ale vrcholem asi bude moje kolekce tří krémů na obličej – nejen kvůli náročnosti výroby, ale také díky nadšeným recenzím mých zákaznic. Některé mi píší, že jsou na nich doslova závislé.
Velkou radost mi v poslední době dělají i mé nekosmetické výrobky – aromavosky a svíčky ze sójového vosku. Je to oblast s neomezenými možnostmi pro kreativitu.

 

 

Když se ohlédnete zpátky za svojí kariérou, udělala byste něco jinak?
Určitě ano. Nesnažila bych se vše zvládnout sama, ale začala bych dříve spolupracovat například s grafiky nebo odborníky na marketing. Poučila jsem se, že pokud mám zákazníkovi dodat perfektní produkt, musí být perfektní i balení a prezentace.

Do kterých Fler obchůdků chodíte potěšit oko?
To je těžká otázka. Mám jich opravdu hodně a pořád objevuji další šikovné tvůrce a krásné obchůdky. Proto zmíním pouze tři, protože bych se v jejich výčtu nezastavila.
Moc ráda se nejen kochám, ale i nakupuji u VĚNCOVNA. Už několikrát nám krásné věnce zdobily vchodové dveře a stůl. Jurášek byl u nás na stole až do konce února. Děti ho nechtěly nechat „odcválat“. Bird on Birch dokonalí, jemní ptáčci zdobí každou „holku“ z naší rodiny. Nature in drop krásné šperky, které mají v sobě kousek přírody. Také jich pár mám a obdarovala jsem jimi své blízké.

Jak nejraději trávíte čas, když zrovna netvoříte?
Jak už jsem řekla, ráda trávím čas v přírodě. Krátké či delší procházky mě nabíjí energií, ať svítí sluníčko, prší, fouká nebo mi křupe sníh pod nohama. Další způsob dobíjení mých baterek je cestování, jóga, a především čas strávený s rodinou. Toho není mnoho, takže si ho snažím užít, co to jen jde.

 

 

Kde se ve své tvůrčí dráze vidíte za rok a kde za deset let?
Za deset let budu jiná já i mí zákazníci. Pokud budu chtít udržet krok s „generací Z“, budu muset sledovat jejich trendy. Ale na mýdlo s dotykovým displejem nebo bluetooth snad nedojde.

Jakou radu byste dala začínajícím prodejcům na Fleru?
Buďte sami sebou a vytrvejte.